You are here
Rozgrywka w Cyberpunk 2077 będzie inna niż w Wiedźminie 3 Gry pc 

Rozgrywka w Cyberpunk 2077 będzie inna niż w Wiedźminie 3

Zanim nowa gra ze studia CD Projekt RED pojawi się na sklepowych półkach, może minąć jeszcze trochę czasu. Wprawdzie studio zapowiedziało swoja obecność na targach E3 w tym roku, to dalej nie wiadomo, co tam zostanie zaprezentowane. Wiadomo za to, że rozgrywka w Cyberpunk 2077 będzie nieliniowa i odrobinę inna, niż w Wiedźminie 3.

Rozgrywka w Cyberpunk 2077

Wiemy już, że nowe konsole są w trakcie tworzenia. Sony nieśmiało zapowiada PlayStation 5, choć robi to w nietypowy sposób i rzuca tylko ogólnikami. Microsoft podobnie, ale w żadnych z tych przypadków nie wiadomo, kiedy dokładnie może nastąpić premiera urządzeń. Wiadomo za to, że przynajmniej na PlayStation 5 ma wystąpić wsteczna kompatybilność. Oznacza to, że Cyberpunk 2077 wcale nie musi znaleźć się na tej generacji konsol. I to zła wiadomość. Są natomiast też dobre.

Rozgrywka w Cyberpunk 2077

Powiedzieć można wszystko, ale i tak dobrze wiemy, że najważniejszą rzeczą przy wyczekiwanych grach, będzie sam gameplay. CD Projekt RED pokazał już obszerny, bo prawie godzinny zapis z tego, jak ma wyglądać sama gra, ale zrobił to… dawno. W świecie development w tym okresie może zdarzyć się tyle rzeczy, że finalnie otrzymamy coś zupełnie innego, niż podczas pierwszej prezentacji. I nie mamy tutaj na myśli specjalnego obniżania poziomu grafiki czy jej szczegółowości. Chodzi nam bardziej o to, jak będzie prezentowała się sama produkcja. Bo tutaj zmiany mogą następować do samego końca jej tworzenia.

Rozgrywka w Cyberpunk 2077 to dalej wielki znak zapytania. Wiadomo, że przyjdzie nam sterować bohaterem lub bohaterką o imieniu V. Poruszali się będziemy po wielkim i tętniącym życiem mieście Night City i w zasadzie to tyle. Pojawią się oczywiście modyfikacje postaci występujące chociażby pod postacią wszczepów oraz liczne zadania do wykonania. V poruszać się będziemy obserwując jego działania z perspektywy pierwszej osoby. Sama fabuła to dalej w większości zagadka, ale to akurat nas cieszy. Wiadomo jednak, że sama rozgrywka w Cyberpunk 2077 będzie odrobinę inna, niż w poprzedniej grze od CD Projekt RED. Mogliśmy spodziewać się, że studio będzie chciało „pójść na skróty” i zaimplementować rozwiązania z Wiedźmina 3, ale chyba tak się nie stanie.

Nieliniowa fabuła ma znaczenie

W wywiadzie udzielonym GamingBolt, Mateusz Tomaszkiewicz (Quest Designer) podzielił się kilkoma istotnymi informacjami. Wprawdzie przyznał, że niektóre z elementów zostały zaczerpnięte z Wiedźmina 3, to jednak nie w dużym stopniu, a porównując obie produkcje, Cyberpunk 2077 będzie zupełnie inny pod względem narracyjnym. Tomaszkiewicz powiedział, że: „(…) istnieje wiele sposobów na wykonanie misji w oparciu o to, jak stworzyłeś swoją postać, narzędzia, których używasz itd.. Myślę, że to coś, co sprawia, że nasza gra różni się od Wiedźmina. Ponieważ w Wiedźminie mieliśmy podstawową pętlę w rozgrywce, znajdując nieliniowość w sekcji narracyjnej. Tym razem rozgrywka będzie miała również charakter nieliniowy. Myślę, że właśnie w tym miejscu tkwi wielka różnica w złożoności naszych misji w porównaniu z Wiedźminem.”

Trzeba tutaj przyznać, że nas cieszą takie słowa. Brakuje nam ostatnio gier, które nie są oparte o wyświechtane schematy i zmuszają nas do zagłębienia się w fabułę, by poznać jej prawdziwą wartość. I wygląda na to, że Cyberpunk 2077 będzie właśnie coś takiego oferował. Sam Wiedźmin 3 pokazał, że w CD Projekt RED wiedzą, jak konstruować zarówno zadania poboczne, jak i sam wątek główny. Produkty studia przyciągają przed ekrany komputerów i konsol na długie godziny. Liczmy na to, że i w przypadku Cyberpunk 2077 stanie się dokładnie tak samo. Szkoda tylko, że dalej nie wiemy, kiedy możemy spodziewać się premiery tytułu. Wolimy jednak poczekać na to, aż będzie on w pełni ukończony, niż dostać coś, co od razu wymaga gigantycznego patch’a.

Nowe gry oraz konsole i PC-ty, znajdziecie w naszym sklepie internetowym, wchodząc pod ten adres.

Źródło: GamingBolt / CD Projekt RED / Cyberpunk 2077 / YouTube / Opracowanie własne

Related posts

Leave a Comment


Fatal error: Uncaught ErrorException: md5_file(/home/klient.dhosting.pl/grak73/vipmultimedia.pl/wp-content/litespeed/css/f437e1984660cdea9915a24605bee9f2.css.tmp): Failed to open stream: No such file or directory in /home/klient.dhosting.pl/grak73/vipmultimedia.pl/wp-content/plugins/litespeed-cache/src/optimizer.cls.php:140 Stack trace: #0 [internal function]: litespeed_exception_handler(2, 'md5_file(/home/...', '/home/klient.dh...', 140) #1 /home/klient.dhosting.pl/grak73/vipmultimedia.pl/wp-content/plugins/litespeed-cache/src/optimizer.cls.php(140): md5_file('/home/klient.dh...') #2 /home/klient.dhosting.pl/grak73/vipmultimedia.pl/wp-content/plugins/litespeed-cache/src/optimize.cls.php(837): LiteSpeed\Optimizer->serve('https://vipmult...', 'css', true, Array) #3 /home/klient.dhosting.pl/grak73/vipmultimedia.pl/wp-content/plugins/litespeed-cache/src/optimize.cls.php(330): LiteSpeed\Optimize->_build_hash_url(Array) #4 /home/klient.dhosting.pl/grak73/vipmultimedia.pl/wp-content/plugins/litespeed-cache/src/optimize.cls.php(264): LiteSpeed\Optimize->_optimize() #5 /home/klient.dhosting.pl/grak73/vipmultimedia.pl/wp-includes/class-wp-hook.php(324): LiteSpeed\Optimize->finalize(' <!DOCTY...') #6 /home/klient.dhosting.pl/grak73/vipmultimedia.pl/wp-includes/plugin.php(205): WP_Hook->apply_filters(' <!DOCTY...', Array) #7 /home/klient.dhosting.pl/grak73/vipmultimedia.pl/wp-content/plugins/litespeed-cache/src/core.cls.php(477): apply_filters('litespeed_buffe...', ' <!DOCTY...') #8 [internal function]: LiteSpeed\Core->send_headers_force(' <!DOCTY...', 9) #9 /home/klient.dhosting.pl/grak73/vipmultimedia.pl/wp-includes/functions.php(5464): ob_end_flush() #10 /home/klient.dhosting.pl/grak73/vipmultimedia.pl/wp-includes/class-wp-hook.php(324): wp_ob_end_flush_all('') #11 /home/klient.dhosting.pl/grak73/vipmultimedia.pl/wp-includes/class-wp-hook.php(348): WP_Hook->apply_filters(NULL, Array) #12 /home/klient.dhosting.pl/grak73/vipmultimedia.pl/wp-includes/plugin.php(517): WP_Hook->do_action(Array) #13 /home/klient.dhosting.pl/grak73/vipmultimedia.pl/wp-includes/load.php(1279): do_action('shutdown') #14 [internal function]: shutdown_action_hook() #15 {main} thrown in /home/klient.dhosting.pl/grak73/vipmultimedia.pl/wp-content/plugins/litespeed-cache/src/optimizer.cls.php on line 140